Københavns Kommunes logo

Info til kulturpartnere og optrædende

Her finder du praktiske oplysninger, som kan være relevante før, under eller efter du har lavet events eller optrådt i Huset

Som arrangør eller optrædende i Huset kan du have spørgsmål til processen, og vi forsøger at svare på det meste her. Hvis du har yderligere spørgsmål, så tag fat i din kontaktperson.

Få svar på dine spørgsmål

Hvor finder jeg tekniske specifikationer på scenen?

Du finder forskellige informationer og tekniske specifikationer om vores scener her på siden under Husets venues.

Kan jeg komme i kontakt med en tekniker?

Skriv en mail til vores hustekniker Nadeem på nadeem@huset-kbh.dk

Hvordan får jeg mit event på Husets hjemmeside?

Så snart dit event er bekræftet af vores kultur- eller musikredaktør, bliver du sat i kontakt med vores kommunikationsredaktør, som vil hjælpe dig med at få en bruger, så du selv kan oprette dit event. 

Kontakt vores kommunikationsredaktør ved at skrive en mail til christina@huset-kbh.dk 

Hvordan får jeg lavet markedsføringsmateriale i Husets design?

Så snart dit event er bekræftet af vores kultur- eller musikredaktør, bliver du sat i kontakt med vores kommunikationsredaktør, som du sammen kan planlægge offentliggørelse og promoveringsstrategi med. 

Kontakt vores kommunikationsredaktør ved at skrive en mail til christina@huset-kbh.dk 

Hvor kan jeg finde parkering?

Vi anbefaler ikke du kører i bil til Huset. Hvis du skal bruge parkering henviser vi til Industriens Hus eller Israels Plads.

Er du alligevel nødt til at transportere musikudstyr eller andet til og fra Huset, så kan du aftale med din kontaktperson, om det er muligt at reservere Husets eneste parkeringsplads i Magstrædegården.

Bemærk også at du ikke kan parkere udenfor Huset på Rådhusstræde, og at vi ikke anbefaler du lige tager chancen. Der er ofte parkeringsvagter i området.

Hvad med catering og forplejning?

Skal du bruge catering eller forplejning til dit event i Huset, så kan du frit vælge leverandør og medbringe det til Huset.

Vil du gøre det nemt, er det også muligt at kontakte vores egen restaurant Spisehuset på Husets første sal.

Hvad er "stilletid"?

Der er "stilletid" i Huset tirsdag - lørdag mellem klokken 19:00 - 21:00.

Stilletid er indført for at sikre, at der er plads til alle former for events. Også dem der ikke larmer ret meget.

Huset er et gammelt hus og en stor del af Huset er lavet i beton. Ja, det er faktisk Danmarks første betonhus, og derfor er den del af Huset også en glimrende bunker, hvis det skulle blive nødvendigt. Men lydmæssigt er det ikke særligt hensigtsmæssigt. 

Stilletid betyder derfor, at der ikke bliver spillet forstærket musik mellem 19:00 - 21:00 tirsdag-lørdag, og i denne periode kan der derfor laves fx teater, vises film eller andre events, som ellers vil blive forstyrret af musik.

Der kan dog laves særlige aftaler og stilletid eller ophævelse deraf, hvis man er ude i god tid. 

Hvordan sender jeg en faktura eller en kreditnota?

Huset er en del af Københavns Kommune, og vi kan derfor kun modtage faktura digitalt.

For at sende en faktura digitalt, skal du gøre følgende:

  1. Skriv www.virk.dk i din browser.
  2. Vælg ”Fakturablanketten” på forsiden af virk.dk og derefter ”Start”.

  3. Skriv vores EAN nr: 5798009780690

  4. Skriv dine og vores kontaktoplysninger.

    • Udfyld vores adresse (Huset, Rådhusstræde 13, 1466 København K) under "Fakturamodtager".

    • Udfyld dine oplysninger under ”Leverandør”. Virksomheder skal oplyse CVR nummer, hvor private skal oplyse CPR-nummer.

  5. Fakturanummer er til brug hos dig. Hvis du har et system, så skriver du det fakturanummer systemet angiver. Fakturadato er den dato, fakturaen bliver sendt.

  6. VIGTIGT! På feltet ”Personreference” skal du oplyse det korrekte brugerID, som du kan få oplyst af din kontakt i Huset. Det er en økonomimedarbejder i Københavns Kommune, som modtager regningen og hvis du ikke skriver korrekt brugerID i det korrekte felt eller kommer til at skrive andet end det i feltet, så bliver din faktura automatisk afvist og et afvisningsbrev bliver sendt til den e-boks, der er tilknyttet til dit CVR/CPR.

  7. I beskrivelsesfeltet under "Varer og ydelseler" oplyser du, hvad det er, du opkræver for. I ”Beskrivelse”-feltet skal du altid oplyse: arrangementets dato, titel og indtaste en beskrivelse, f.eks. ”honorar”. 

    Hvis du opretter fakturaen på CPR-nummer, sørg da for at fjerne fluebenet i kolonne ”25% moms”. Hvis du opretter fakturaen på CVR-nummer, må der være moms på fakturaen, hvis virksomhedens omsætning er over 50000 kr. og du kan bekræfte det skriftligt. Når ovenstående er udfyldt, kan du trykke ”Beregn samlet pris”. 

  8. Betalingsdato: Bemærk Københavns Kommune har en betalingsfrist på 30 dage fra fakturaens dato 

  9. Ved "evt. besked" skriv navnet på din kontaktperson og projektnavn, så vi ved hvilken ydelse, event etc. det drejer sig om. Vedhæft evt. også kontrakten, som er indgået.

  10. Når du har udfyldt alle felter, trykker du "Næste" for at se fakturaen i sin helhed. Fakturaen er nu klar til at blive sendt.

  11. Tryk på knappen "Send faktura" og gem en fakturakopi og send til din kontaktperson

 

 

Jeg har sendt en faktura, men hvor er mine penge?

Københavns Kommune har en betalingsfrist på 30 dage fra fakturaens dato. Hvis du stadig ikke har modtaget betaling for din faktura efter 30 dage, tag kontakt til din kontaktperson, så hjælper vi med at få styr på sagen.

Kontakt

Huset

Rådhusstræde 13

1466 København K

Vær opmærksom på

Bemærk du ringer til en afviklertelefon, og derfor kan der være travlt med aktuelle opgaver eller events i Huset.

Telefonen vil være bemandet så meget som muligt. Fanger du os ikke, prøv igen senere eller skriv en mail. Tak.

 

Personlig henvendelse

Kontoret har ikke faste åbningstider, så lav en personlig aftale, hvis du har brug for det.